قطعنامه علیه ایران کار شورای حکام است یا اسرائیل؟!

یک نماینده مجلس گفت: باید مشخص شود که قطعنامه علیه ایران ساخته دست شورای حکام و آژانس است یا اسرائیل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قطعنامه آژانس بین اللملی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از همه کشور‌های عضو با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده است آقای گروسی در سفر‌های که به ایران داشت تعهد اخلاقی داد که به نوعی پرونده ایران عادی شود متاسفانه رفت و آمد وی به رژیم صهیونیستی و بعد از آن صدور این قطعنامه نشان داد که یا وی از ابتدا سیاسی کارانه حرکت کرده است یا تحت تاثیر آمریکایی‌ها و هژمونی غرب مجبور شده است این کار را انجام دهد.

محمود عباس زاده مشکینی با بیان این مطلب گفت: با صدور این قطعنامه با اعتبار آژانس بازی کردند جمهوری اسلامی ایران باید برخورد درس آموز و عبرت آموزی به غربی‌ها بدهد.

وی افزود: دولت تصمیماتی گرفته است و خوشبختانه سازمان انرژی اتمی اقداماتی را شروع کرده است، ولی من شخصا اعتقاد دارم که مجلس با توجه به در راس امور بودنش باید واکنش بسیار قاطع از خودش نشان دهد.

نماینده مشکین شهر گفت: شخصا پیشنهادم این است که باید در اولین فرصت تعلیق عضویت در ان پی تی را در مجلس بررسی کنیم و در این زمینه تصمیم گیری کنیم و تا روشن شدن قضیه محدودیت‌های نیز برای رفت و آمد آقای گروسی ایجاد کنیم، چون رفت وآمد وی نه تنها خیری برای ما نداشت بلکه نتیجه برعکس هم داشت.

وی ادامه داد: آقای گروسی باید پاسخ دهد رژیم صهیونیستی که ۲۰۰کلاهک هسته‌ای دارد و عضو ان پی تی هم نیست چرا باید وی قبل از حضور در جلسه شورای حکام به آنجا سفر کند. ملت ما حق دارند به اعتبار آژانس شک کنند باید مشخص شود که این قطعنامه ساخته دست شورای حکام و آژانس است یا رژیم صهیونیستی است.

وی بیان کرد: البته تا آن جایی که قطعنامه را مطالعه کردم مطلب جدی در آن نیست این قطعنامه غیرقانونی است و برای ما لازم الاجرا نیست این‌ها این قطعنامه را صادر کردند که از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند. کل عملیاتی که این‌ها انجام می‌دهند برای اخلال در اقتصاد و فشار بر ماست و نهایتا فشار بر مردم است. اعتقاد داریم دولت باید اقداماتی انجام دهد که اینگونه اقدامات غربی‌های کوچکترین اثری بر سفره مردم نداشته باشد.

وی تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم این قطعنامه ارتباطی به مذاکرات پیدا نکند. جمهوری اسلامی ایران پنج شش ماه است به دنبال این است که مشکل موارد باقی مانده در مذاکرات حل شود و شفاف شود، اما غربی‌ها در این زمینه حسن نیت نشان نداند. ما دنبال نتیجه خوب برای کشور هستیم چه با توافق و چه بی توافق باشد.

عباس زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به صدور قطعنامه روند مذاکرات چگونه خواهد بود و آیا این مذاکرات به بن بست خورده است، گفت: بستگی به حرکت بعدی غربی‌ها دارد اخیرا حرف‌هایی زدند نشانگر این است که روی این قطعنامه و اهداف آن مصر نیستند ما در مطالبات مان در بحث مذاکرات کاملا جدی هستیم و عقب نشینی نمی‌کنیم و معتقدیم این قطعنامه کنشی برای فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران و گرفتن امتیازات بیشتر است.

وی تصریح کرد: ما مذاکرات را به شرط گرفتن حصول نتیجه و تامین منافع ملی ادامه می‌دهیم اگر به نتیجه نرسیم اصراری به ادامه مذاکرات نداریم ما به دنبال نتیجه خوب برای کشور هستیم که ترجیح می‌دهیم با مذاکراه و توافق باشد، اما اگر آن‌ها حسن نیت نداشته باشند اصراری نداریم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.