اخبار مهم برای بورس امروز یک‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱

مهمٰترین اخبار برای بورس امروز یک‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ کدام است؟

بورس روز گذشته افت ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی را تجربه کرد در سطح یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در خصوص تصمیمات شورای‌عالی بورس گفت: ازمان خصوصی سازی اجازه داده شد که در صورت درخواست شرکت های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد. دوم آنکه سازمان خصوصی سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت های غیر بورسی را پرداخت کند.

پرداخت این سود می‌تواند تاثیر مثبتی روی معاملات و اعتماد به بورس داشته باشد.

افزایش سود صنایع بورس

طبق گزارش اوپک، درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۱ به ۲۵.۳ میلیارد دلار رسید و ۳ برابر سال ۲۰۲۰ بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فروش نفت از روزی ۴۰۰ هزار بشکه به بیش از یک میلیون بشکه رسیده است.

افزایش فروش سودآوری صنایع نفتی را افزایش دهد و این موضوع به نفع بازار سرمایه است.

نرخ بهره بین بانکی افزایش یافت و به ۲۰٫۸۵ درصد رسید.

این افزایش نرخ بهره بین بانکی در بلند مدت به نفع بورس است.

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در توییتی نوشت: ‏به دنبال انجام مذاکرات دوحه، مرحله بعدی مذاکرات را با اتحادیه اروپا هماهنگ خواهیم کرد. تیم ما آماده تعامل سازنده برای دستیابی به یک توافق است. چنانچه آمریکا واقع بینانه عمل کند و عزم جدی برای اجرای تعهدات خود داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست.

در صورت انجام توافق بازار سرمایه در بلند مدت سودآوری خوبی برای سهامداران خواهد داشت.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.