اخبار مهم برای بورس امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱

مهم ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ کدام است؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته بیشتر از میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان ۵ هزار و ۸۵۴ واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۰۳ واحد ایستاد.

از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن نیز در حرکتی همسو با نماگر اصلی تالار شیشه‌ای توانست گامی ۲ هزار و ۹۶۸ واحدی در جهت رشد بردارد و به محدوده ۴۱۲ هزار و ۶۵۳ واحدی برسد.

شاخص کل هم‌وزن با رشد خوب دیروز موفق شد محدوده مقاومتی ۴۱۰ تا ۴۱۲ هزار را پشت سر بگذارد. این حرکت به واسطه جریان معاملاتی خوب گروه‌هایی نظیر ماشین آ‌لات، هتل و رستوران، مخابرات و صنعت لاستیک و پلاستیک که همگی موفق به رشد بیش از ۳ درصد در روز جاری شدند رقم خورد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

حذف قیمت‌ گذاری دستوری از ایران خودرو و سایپا!

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه حذف قیمت گذاری دستوری مورد اجماع همه صاحب نظران است گفت: تا پایان سال قیمت‌ گذاری دستوری از ایران خودرو و سایپا حذف می‌ شود.

قیمت گذاری دستوری مشکلی است که صنایع ایران برای سال‌های طولانی است که از آن رنج می‌برند. حذف این عامل باعث افزایش چشم‌گیر سودآوری شرکت‌های تولید کننده خواهد شد.

سرنوشت برجام

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، متذکر شد: به دلیل صدور قطعنامه علیه ایران، سرنوشت برجام به یک تار مو بند است.

ابهام در فضای سیاسی اطراف بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱، مشکلی اساسی جهت جذب پول هوشمند بوده است و یکی از عوامل مهم عقب‌ماندگی بورس از بازارهای موازی شده است. در فضای تورمی حاکم بر اقتصاد ایران کسی حاضر نیست سرمایه‌اش را در بازاری با ریسک بزرگی همچون مشخص نبودن آینده برجام سرمایه‌گذاری کند.. حال در صورت شکست برجام احتمالا بورس با واکنش منفی سهامداران مواجه خواهد شد.

سهام استقلال و پرسپولیس دی ماه به مزایده گذاشته خواهد شد.

قربان‌زاده در این خصوص گفت: در ماه آتی مزایده‌های دیگری خواهیم داشت که مربوط به واگذاری استقلال و پرسپولیس است و در دی ماه شاهد واگذاری بلوک مدیریتی این دو باشگاه خواهیم بود.

واگذاری بلوک مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس باعث گردش جریان پول و تبعا افزایش پویایی معاملات در این دو نماد خواهد شد.

پیش‌بینی بانک گلدمن ساکس از قیمت نفت در سال آینده

بانک گلدمن ساکس معتقد است اوپک پلاس از عرضه خواهد کاسته و قیمت نفت سال آینده به ۱۱۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

افزایش قیمت نفت همواره تاثیر مثبتی بر بورس کامودیتی‌محور ایران گذاشته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.