واکنش ایران به موضع خصمانه مقام اوکراینی و قطعنامه‌ کنگره آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه به قطعنامه‌ کنگره آمریکا درباره حمایت از اغتشاشات و حمله تروریستی در مسجد پیشاور پاکستان واکنش نشان داد.

به نقل از میزان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی نوشت: در حالیکه سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقدند ایران ناآرامی‌ها را پشت سر گذاشته و حمایت آنها از اغتشاشات بیهوده بوده است، اما اعضای کنگره آمریکا چند روز پیش به قطعنامه‌ای برای حمایت از اغتشاشات در ایران رأی دادند

آنها هرگز نمی‌خواهند واقعیت ایران را بپذیرند، بلکه میخواهند واقعیت آنگونه باشد که دوست دارند!

اظهارات مقام اوکراینی درباره اقدام مخرب اخیر مشکوک است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن موضع خصمانه و تحریک آمیز مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، اظهارات وی را در خصوص اقدام مخرب اخیر علیه یک مرکز نظامی در اصفهان مشکوک توصیف کرد.

کنعانی خواستار توضیح رسمی و شفاف دولت اوکراین در این رابطه شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن توجه به اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل، همواره بر تحقق امنیت ملی و حفاظت از منافع و مصالح خود تاکید کرده و در این مسیر با هیچ طرفی مماشات نخواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حقوق مشروع و قانونی خود را برای اقدام متقابل نسبت به طرف هایی که در اقدامات خلاف حقوق بین الملل مشارکت داشته اند، محفوظ می‎دارد.

محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در پیشاور

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله تروریستی انتحاری به نمازگزاران مسجدی در پیشاور در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان را بشدت محکوم کرد و مراتب همدردی عمیق کشورمان را با دولت و مردم پاکستان ابراز داشت.

کنعانی برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحین، شفای عاجل مسئلت کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران مجددا تمامی اشکال تروریسم و افراط گرایی را محکوم کرده و بر ضرورت مبارزه با تمامی اشکال این اقدامات غیر انسانی تأکید می نماید.

کنعانی خواستار همکاری تمامی کشورهای منطقه برای مبارزه مؤثر و بازدارنده با سازمان دهندگان، پشتیبانان و حامیان مالی چنین اقدامات تروریستی شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.