بهترین گوشی‌های ۲۰۲۳ با سیستم‌عامل اندروید را بشناسید!

بهترین گوشی‌های ۲۰۲۳ با سیستم‌عامل اندروید کدام است؟

در این مطلب بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۳ در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

برای انتخاب بهترین گوشی‌های اندروید ۲۰۲۳ شما باید تصمیم بگیرید که چه ویژگی‌هایی برای شما اهمیت بیشتری دارد. برای ما قدرت پردازشی، عمر باتری، واضح‌ترین و روشن‌ترین نمایشگرها، پیشرفته‌ترین ویژگی‌های عکاسی و ویژگی‌های پیشرفته مانند شارژ بی‌سیم معکوس و صفحه نمایش با فرکانس ۱۲۰ هرتز ویژگی‌های اصلی در مقایسه و انتخاب گوشی‌های برتر بوده‌اند.‌

اگر از بین پرچم‌داران برتر انتخاب می‌کنید، گلکسی اس ۲۳ اولترا، وان پلاس ۱۱ و پیکسل ۷ پرو را بررسی کنید. اگر به یک گوشی با کیفیت با قیمت مناسب علاقه‌مند هستید، گوشی‌های سامسونگ گلکسی A۵۳، پیکسل ۶a و پیکسل ۷ انتخاب‌های مناسبی هستند.

اگر به یک گوشی با پردازش قوی، خوش‌دست و کوچک علاقه‌مند هستید، ایسوس زنفون ۹ و اگر گوشی‌های لمسی تاشو برایتان جالب هستند، گلکسی زد فلیپ ۴ پیشنهاد ما به شماست. در ادامه می‌توانید با جزئیات ۱۰ گوشی اندرویدی منتخب ما بیشتر آشنا شوید:

سامسونگ گلکسی S۲۳ اولترا

اگر از قیمت صرف‌نظر کنیم، سامسونگ گلکسی S۲۳  اولترا به طور قطع بهترین گوشی اندرویدی است. گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز به لطف پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار سریع است. این تراشه از نظر عملکرد گرافیکی پرچمدار آیفون را شکست می‌دهد و گیم‌پلی روان و فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. بیش از ۱۳ ساعت عمر باتری که در تست وب‌گردی دیدیم، این گوشی را به یکی از بادوام‌ترین گوشی‌های موجود از لحاظ باتری تبدیل کرده است.

پرچمدار سامسونگ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود شما را شگفت‌زده می‌کند؛ در حدی که تصاویر باکیفیت آن را می‌توان در ابعاد بنر جاپ کرد. همچنین در این گوشی یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی که نسبت به نسل قبل کیفیت بهتری دارد، به کار گرفته شده و به همراه قابلیت‌هایی برای تصاویر بهتر در نور کم ارائه شده است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته گلکسی S۲۳ اولترا می‌توان به ویژگی‌های One UI ۵,۱ هوشمندتر، از جمله قابلیت Bixby اشاره کرد. اکنون صفحه نمایش برای استفاده آسان‌تر از S Pen نسبت به سری قبل تخت‌تر شده است. شارژ سریع نیز ویژگی خوب دیگری است؛ سامسونگ S۲۳ اولترا در مجموع فارغ از قیمت هنگفتی که دارد، بهترین گوشی اندرویدی حال حاضر دنیاست.

وان پلاس ۱۱

در میان گوشی‌های اندرویدی، وان پلاس ۱۱ رقابت بسیار نزدیکی با گلکسی S۲۳ اولترا دارد و مطمئناً همه گوشی‌های اندرویدی دیگر را به راحتی شکست می‌دهد. وان پلاس ۱۱ با قیمت اولیه فقط ۶۹۹ دلار، اکنون پرچمدار سال ۲۰۲۳ است. این گوشی با عمر باتری باورنکردنی خود، عملکردی در حد آیفون ۱۴ پرو مکس ارائه می‌دهد.

البته بدون ایراد هم نیست. برای نمونه، لنز تله فوتو از زوم اپتیکال ۳/۳ برابر به ۲ برابر کاهش یافته است. وان پلاس ۱۱ همچنین فاقد شارژ بی‌سیم است که با توجه به تاریخچه اخیر وان پلاس یک بازگشت به عقب عجیب است. وان پلاس احتمالاً این اقدامات را برای پایین آوردن قیمت انجام داده است.

شما می‌توانید جزئیات بیشتری در نقد و بررسی جامع وان پلاس ۱۱ در رسانه آی تی جو بخوانید.

گوگل پیکسل ۷ پرو

گوگل پیکسل ۷ پرو نسبت به پیکسل ۶ پرو برتری‌های چشمگیری دارد. این دستگاه دارای پردازنده ارتقا یافته Tensor G۲، صفحه نمایش روشن‌تر و زوم اپتیکال ۵ برابر است. پیکسل ۷ پرو یک گوشی عالی با هوشمندی فراوان و ویژگی‌های منحصر به فرد است.

با این حال، جایی که از گلکسی S۲۲ اولترا عقب است، عمر باتری است. پیکسل ۷ پرو در تست عمر باتری داخلی ما عملکرد ضعیفی داشت، بیش از سه ساعت کمتر از میانگین ۱۰ ساعتی که انتظار داریم از گوشی‌های هوشمند ببینیم. اما دوربین‌ها این ضعف را جبران می‌کنند و تصاویر عالی را ثبت می‌کنند، در حالی که قیمت پیکسل ۷ پرو ۳۰۰ دلار کمتر از گلکسی S۲۳  اولترا است.

گوگل پیکسل ۷

در حالی که پیکسل ۷ پرو مطمئناً نسبت به پرچمداران سامسونگ مقرون به صرفه است، اما شما می‌توانید با پیکسل ۷ ویژگی‌های تراشه Tensor G۲ را با قیمت کمتری نیز تجربه کنید. گوگل پیکسل ۷ از قیمت ۵۹۹ دلار شروع می‌شود، یعنی ۲۰۰ دلار کمتر از Galaxy S۲۲ اما بسیاری از قابلیت‌های مشابه گوشی گران قیمت پیکسل ۷ پرو را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌هایی که توسط Tensor ارائه می‌شوند، در پیکسل ۷ نیز در دسترس هستند، همچنین ویژگی‌های پردازش عکاسی که دستگاه‌های گوگل را نسبت به رقبا برجسته می‌کند، در پیکسل ۷ دیده می‌شود.

گوگل پیکسل ۶a

طرفداران تلفن های اندرویدی میان‌رده امسال انتخاب‌های بیشتری از همیشه دارند. انتخاب ما در این رده قیمتی پیکسل ۶a و سامسونگ گلکسی A۵۳ است.

به لطف نقاط قوت گوگل در پردازش عکس، Pixel ۶a نیز تصاویر فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند، مخصوصاً که قیمت آن کمتر از ۵۰۰ دلار است. گوشی ۶a از تراشه Tensor استفاده می‌کند، بنابراین این ویژگی‌های انحصاری نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ترجمه و ویرایش هوشمند عکس در گوشی اقتصادی پیکسل ۶a نیز دیده می‌شود.

اگر پول زیادی برای خرج کردن و خرید یک گوشی عالی ندارید و به دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، پیکسل ۶a پیشنهاد ماست.

سامسونگ گلکسی A۵۳

اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی زیبا با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار داشته باشید، به سراغ A۵۳ بروید. این گوشی میان رده سامسونگ با قیمت بسیار معقول ۴۴۹ دلار، ویژگی‌های جالبی نیز را ارائه می‌دهد.

با وجود این قیمت مناسب، گلکسی A۵۳ نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را برای صفحه نمایش ۶,۵ اینچی خود ارائه می‌دهد. همچنین یک چیپست Exynos ۱۲۸۰ و دوربین‌های عریض و فوق عریض باکیفیتی دارد.

گلکسی A۵۳ از نظر عمر باتری با استاندارد گوشی‌های هوشمند مطابقت دارد و در صورت تمایل می‌توانید با کاهش نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز، عمر باتری بیشتری داشته باشید. با قیمتی برابر با پیکسل ۵a گوگل، این گوشی یکی دیگر از گزینه‌های خوش‌قیمت اندروید است، هر چند در بحث عملکرد مسائلی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی جامع سامسونگ گلکسی A۵۳ را در آی تی جو بخوانید.

سامسونگ گلکسی S۲۲ پلاس

گلکسی اس ۲۲ پلاس یک گوشی اندرویدی عالی است. از صفحه نمایش زیبا و روشن گرفته تا عملکرد خوب و دوربین‌های بهبودیافته، فرزند وسط خانواده گلکسی S۲۲ یک هیولاست!

اگر طراحی گلکسی اس ۲۱ می‌پسندید، با گلکسی اس ۲۲ پلاس همان طراحی و قابلیت‌های زیادی خواهید یافت. البته این گوشی در تست عمر باتری ما را شگفت‌زده نکرد.

با داشتن قیمت ۹۹۹ دلار، گلکسی اس ۲۲ پلاس با رقابت سختی از برندهای گوگل و وان پلاس روبرو است، اما اگر می‌خواهید تجربه گلکسی با صفحه نمایش بزرگ را داشته باشید و نمی‌خواهید برای گلکسی اس ۲۲ اولترا هزینه کنید، اس ۲۲ پلاس بهترین گزینه بعدی است.

ایسوس زنفون ۹

برخی از کاربران عاشق گوشی‌های کوچک و خوش دست هستند و خبر خوش برای آن‌ها این است که ایسوس نیز همینطور است! زنفون ۹ جدیدترین گوشی سازنده تلفن تایوانی است. این گوشی دارای یک تراشه اسنپدراگون ۹ پلاس نسل ۱، یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی و ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم در بدنه‌ای با صفحه نمایش ۵,۹ اینچی است.

ایسوس زنفون ۹ با توان پردازشی و عمر باتری فوق‌العاده و دوربین‌های خوبش، گوشی است که اگر دوست دارید دستگاه کوچک‌تری داشته باشید، می‌توانید آن را انتخاب کنید. رابط کاربری و نرم‌افزار ZenUI ایسوس نیز واقعاً خوب است و تجربه‌ای شبیه به اندروید خالص را با برخی ویژگی‌های اضافی برای بهبود شرایط ارائه می‌دهد.

وان پلاس ۱۰T

وان پلاس ۱۰T به شما این شانس را می‌دهد که از عملکرد بهبودیافته پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس Gen ۱ با هزینه‌ای مناسب لذت ببرید، زیرا قیمت این گوشی از ۶۴۹ دلار شروع می شود. اگر نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت رم را انتخاب کنید، باید ۷۴۹ دلار بپردازید. این قیمت بسیار پایینی برای گوشی‌هایی است که عملکردی  فوق‌العاده را ارائه می‌دهد که مخصوصاً گیمرهای موبایل را راضی می‌کند.

برای هزینه کمتر وان پلاس ۱۰T، به ویژه در مقایسه با وان پلاس ۱۰ پرو کاستی‌هایی وجود دارد. ۱۰T فاقد لنز تله فوتو است و دوربین‌های آن ویژگی‌های هاسلبلاد که قابلیت‌های عکس‌برداری مدل‌های اخیر وان پلاس را بهبود بخشیده است، ندارند. با این حال، عمر باتری وان پلاس ۱۰T بسیار خوب است و از طرفی گوشی در عرض ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. حتی اگر وان پلاس ۱۰ پرو یک گوشی اندرویدی بهتر باشد، هنوز ویژگی‌های فوق‌العاده زیادی در مورد وان پلاس ۱۰T با قیمت مناسب وجود دارد.

سامسونگ گلکسی Z فلیپ ۴

طراحی تاشوی جدید سامسونگ کمی شیک‌تر است و عمر باتری نیز نسبت به گلکسی زد فلیپ ۳ در سال گذشته بسیار بهبود یافته است. در تست عمر باتری سفارشی ما، Flip ۴ به طور قابل توجهی بیشتر از مدل قبلی خود دوام آورد.

صفحه نمایش ۶,۷ اینچی Super AMOLED تاشو زیبا است، حتی اگر چین میان صفحه نمایش محسوس باشد. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به گلکسی زد فلیپ ۴ این امکان را می‌دهد تا هر تسکی حتی بهترین بازی‌های ویدیویی را به خوبی اجرا کند و افزایش راندمان انرژی آن احتمالا به عمر باتری بهتر گوشی کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید به دنیای تاشوها وارد شوید، گلکسی زد فلیپ ۴ با قیمت ۹۹۹ دلاری ارزش خرید دارد. در مقایسه با گوشی‌های معمولی با قیمت مشابه، قطعا عقب‌گردهایی از نظر مشخصات خواهید داشت، اما شاید ویژگی تاشو برای شما ارزشش را داشته باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.