چوب حراج بایدن به دیوار مرزی ترامپ

دولت بایدن بی سر و صدا بخش‌هایی از دیوار مرزی آمریکا را که در دوره دونالد ترامپ ساخته شده، به فروش می‌رساند تا سعی کند جمهوری‌خواهان را که می‌خواهند واشنگتن را مجبور به توسعه آن کنند، خنثی کند.

وب‌سایتی به نام «گاوپلنت» (Govplanet) که حراج‌های آنلاین را برای وسایل مازاد ارتش آمریکا اجرا می‌کند، در ماه‌های اخیر صدها قسمت استفاده نشده از حصار جنوبی آمریکا – مکزیک را برای فروش فهرست کرده است.

از ماه آوریل، ۸۱ میله فولادی مربعی که در ساخت پنل ۹ متری دیوار کاربرد دارند، با سود ۲ میلیون دلاری به فروش می‌رسند.

روز سه‌شنبه، مقامات بیش از ۷۰۰ میله توخالی ۸.۵ متری را در پنج قطعه جداگانه هر کدام به قیمت ۲۱۲ دلار فروختند. بیش از ده‌ها قطعه دیگر هم برای دو حراج دیگر در روزهای سه‌شنبه در نظر گرفته شده است.

این اقدام برخلاف نظر سنای تحت رهبری دموکرات‌هاست که به توسعه دیوارکشی رای داده است. این رویه از طریق بخشی از لایحه تحت حمایت جمهوری‌خواهان به جریان افتاد. علاوه بر این، طبق نظرسنجی دیلی‌میل و تی‌آی‌پی‌پی، اکثر آمریکایی‌ها از تکمیل این دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک حمایت کردند و این بررسی از حمایت گسترده از سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا حکایت داشت.

تبلیغات مربوط به حراج‌های اخیر در وب‌سایت گاوپلنت، سازه‌های عظیم فولادی در زمین را نشان می‌دهند. یکی از فهرست‌ها، دارای ۱۶۲ قطعه لوله به قیمت ۲۹۰۰۰ دلار بود که این سایت بعدا اعلام کرد به فروش رفته است. این لیست‌ها مجموعه‌ای از عکس‌ها را نشان می‌دهند که حاوی ابعاد و مختصات مواردی است که برای فروش گذاشته شده‌اند و تصاویر آنها را در حالیکه در نزدیکی مرز جنوبی پراکنده شده‌اند، نشان می‌دهد.

حصار آمریکا-مکزیک رشته فنس‌ها و دیوارهایی در امتداد مرز ایالات متحده آمریکا–مکزیک است که هدف آنها پیشگیری از مهاجرت غیرقانونی از مکزیک به ایالات متحده آمریکا است. این حصار، یک سازه سرتاسری نیست و گروهی از دیوارهای فیزیکی نسبتاً کوتاه است که فاصله بین آنها با فنس‌های مجازی پُر شده است. فنس مجازی شامل سامانه‌ای از حسگرها و دوربین‌های تحت رصد گشت مرزی ایالات متحده آمریکا است.

دونالد ترامپ در همه دوران کارزار ریاست‌جمهوری خود در انتخابات ۲۰۱۶ خواهان ساخت یک دیوار بزرگتر و مستحکم‌تر شده بود و مدعی شد که مکزیک هزینهٔ ساخت آن را که بین ۸ تا ۱۲ یا حتی ۲۵ میلیارد دلار آمریکا برآورد می‌شود خواهد داد. در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷ دولت ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی، گسترش دیوار مرزی را آغاز کرد.

بر پایه اطلاعات اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا که در ۴ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شد در مجموع ساخت ۷۲۷ کیلومتر از این دیوار به پایان رسیده است. با این حال تنها ۱۲۹ کیلومتر از این دیوار به بخش‌هایی مربوط می‌شود که در گذشته در آن‌ها حصاری وجود نداشته است. این رقم، ۷۶ کیلومتر دیوار اولیه و ۵۳ کیلومتر دیوار ثانویه‌ای را در بر می‌گیرد که برای استحکام حصار ابتدایی ساخته شده‌اند. بنابراین بیشتر کاری که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ انجام شد ساخت دیوار جایگزین در مناطقی بود که دولت‌های پیشین آمریکا در آن حصار کشیده بودند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.