بایدن، دومین رئیس جمهور نامحبوب آمریکا از جنگ جهانی دوم

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس جمهور آمریکا همچنان در سطح پایین‌ترین رقمی که برای او ثبت شده، قرار داشته و میانگین نظرسنجی‌ها باعث شده او دومین رئیس جمهور منفور کشورش از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون باشد.

نتایج نظرسنجی جدیدی که از سوی شرکت افکارسنجی «گالوپ» برگزار شد محبوبیت ۳۸ درصدی را برای او که نزدیک به پایین‌ترین محبوبیت ثبت شده برای او قرار دارد، ثبت کرده است.

به نوشته پایگاه «هیل»، نتایج این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد نشان داد ۳۸ درصد از شرکت کنندگان عملکرد بایدن را در کاخ سفید تایید می‌کنند اما ۵۹ درصد عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

مجریان این نظرسنجی همچنین از ثبت تاییدات پایین درباره عملکرد بایدن در چند حوزه کلیدی و چالش‌های پیش روی آمریکا خبر دادند.

طبق این نظرسنجی ۴۰ درصد از پاسخگویان از عملکرد او در قبال جنگ اوکراین حمایت کردند و ۳۰ درصد نیز پاسخ او به جنگ در غزه را تایید کردند. تنها ۳۳ درصد عملکرد بایدن را نسبت به دیگر مسائل خارجی قابل تایید دانستند.

بایدن در حوزه اقتصاد نیز نمره پایینی کسب کرد و ۳۶ درصد تلاش‌های جو بایدن برای متحول کردن اقتصاد بعد از همه‌گیری را تایید کرده‌اند.

مساله مهاجرت به عنوان یکی از بزرگترین نگرانی‌های آمریکایی‌ها مطرح است و تنها ۲۸ درصد از پاسخگویان مدیریت بایدن را درخصوص جهش در ورود مهاجران از مرز به آمریکا تایید کردند.

طبق نتایج این نظرسنجی، دموکراتها عموما از مدیریت جو بایدن در حوزه اقتصاد و مدیریت جنگ روسیه و اوکراین و امور خارجی حمایت می‌کنند اما عملکرد او را در قبال جنگ حماس و رژیم صهیونیستی و اتفاقات مرز جنوبی آمریکا چندان تایید نکردند.

پاسخگویان جمهوریخواه حمایت شدیدا کمی از بایدن نسبت به تمامی حوزه‌ها داشتند از جمله آنها تنها سه درصد از جمهوریخواهان تلاشهای این رئیس جمهور آمریکا در حوزه مهاجرت و چهار درصد آنها تلاش‌های او را در حوزه اقتصاد تایید کردند.

شرکت گالوپ متذکر شد از اوت ۲۰۲۱ تاکنون محبوبیت جو بایدن بالاتر از ۴۴ درصد نرفته است. این شرکت افکارسنجی اعلام داشت در سومین سال ریاست جمهوری بایدن میانگین محبوبیت او ۳۹.۸ درصد بود و این دومین رقم پایینی است که برای روسای جمهور آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون ثبت شده است.

بالاترین محبوبیتی که تا کنون برای جو بایدن ثبت شده معادل ۵۷ درصد در ژانویه و آوریل ۲۰۲۱ است اما محبوبیت او در دو سالی که از آن زمان سپری شد ورود روند نزولی شد. رکورد پایین‌ترین محبوبیت بایدن نیز معادل ۳۷ درصد در آوریل ۲۰۲۳ است.

شرکت گالوپ ارزیابی کرد: «با توجه به چشمداشت بایدن به انتخابات نوامبر آتی، طبق سوابق تاریخی او باید تلاش خیلی زیاد برای ارتقای محبوبیتش در میان دموکراتها و مستقل‌ها در صورتی که به دنبال رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری است به خرج دهد. معمولا روسای جمهوری که توانستند به دور دوم ریاست جمهوری خود برسند محبوبیتی دست کم ۵۰ درصدی داشته‌اند.»

این مطالعه در بازه زمانی ۱ تا ۲۰ فوریه با پرسش از ۱۰۱۶ بزرگسال آمریکایی با ضریب خطای چهار درصد انجام شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.