پرسپولیس با چند تغییر احتمالی برای مهار رونالدو

پرسپولیس برای دیدار با النصر احتمالا تغییراتی را در ترکیب تیم خود اعمال خواهد کرد.

تیم پرسپولیس در حالی به مصاف النصر می‌رود که این شاید پرستاره‌ترین حریف پرسپولیس باشد که به خصوص در بخش هجومی با نفرات شناخته‌شده، تهدید جدی علیه عملکرد دفاعی سرخپوشان محسوب می‌شود. با این حال یحیی در تمرینات چند هفته گذشته پرسپولیس تلاش کرده تا بازیکنانش را برای این دیدار حساس آماده کند و تغییراتی را هم اعمال کرده است.

تصمیم نهایی: بازی با دو هافبک دفاعی

یحیی در سه بازی اخیر تیمش را با دو هافبک دفاعی به زمین فرستاده است. دیدار با فولاد و دو بازی دوستانه، او از این ترکیب استفاده کرد تا مشخص شود روی استفاده از دو هافبک دفاعی به جمع‌بندی رسیده است. در بازی سپیدرود البته میلاد سرلک حضور نداشت اما او برابر ملوان وارد زمین شد.

نمایش خوب ریگی در بازی دوستانه با ملوان و همچنین عملکرد درخشان این بازیکن در برابر فولاد، باعث شده تا موردتوجه یحیی قرار بگیرد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این بازیکن در برابر النصر نیز به میدان خواهد رفت و زوج او به همراه سرلک برابر النصر به کار گرفته خواهند شد.

این در حالی است که پرسپولیس در سال جدید و پس از شکست برابر سپاهان، همواره با یک هافبک دفاعی وارد زمین می‌شد و سروش رفیعی کنار میلاد سرلک بازی می‌کرد اما حالا به نظر کادرفنی سرخپوشان قصد دارد یک بازیکن سرسخت را به مهره‌های دفاعی نزدیک کنند تا دیوار مستحکم‌تری برابر خط حمله پرستاره النصر تشکیل بدهند.

شاید یک سورپرایز در خط حمله

نکته جالب اینکه یحیی در بازی با سپیدرود از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده کرد که در این ترکیب سروش رفیعی هم حضور داشت. اما برابر ملوان سروش از ترکیب خارج شد و این محمد عمری بود که در خط حمله پشت سر شهاب زاهدی قرار گرفت. نکته دیگر اینکه در بازی دوم با وجود بازگشت ملی‌پوشان و حضور پورعلی در ترکیب اصلی، نفراتی چون مهدی ترابی و وحید از روی نیمکت بازی را آغاز کردند.

شاید ابهام مهم این باشد که باید دید از بین وحید امیری، سروش رفیعی و محمد عمری چه کسی در ترکیب خواهد بود. اگر وحید امیری بازی کند، احتمالا ترابی به پست پشت مهاجم یا مهاجم سایه خواهد رفت و اگر سروش بازی کند، او در پست هافبک بازیساز و هجومی حضور خواهد داشت اما حضور محمد عمری سورپرایز بزرگی است البته احتمال این انتخاب چندان هم زیاد نیست.

خط دروازه: بیرانوند یا رفیعی؟

در بازی با سپیدرود، یحیی به دروازه‌بان‌های خود یک نیمه فرصت داد تا مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی هر کدام یک نیمه به میدان بروند، اما در بازی با ملوان مشخص شد که رفیعی انتخاب نهایی یحیی برای آلترناتیو بیرانوند است.

اما با توجه به تلاش بیرانوند برای بازگشت، به هر حال این سوالی است که شاید تا پایان آخرین تمرین پاسخ مشخص خود را پیدا نکند و باید دید سرانجام یحیی به بیرانوند اعتماد خواهد کرد یا امیررضا رفیعی را در دروازه قرار می‌دهد.

اعتماد دوباره به زوج ملی‌پوش

با بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی از تیم‌ملی، او در بازی با ملوان به ترکیب پرسپولیس بازگشت تا در ترکیب سرخپوشان قرا بگیرد و زوج خود را با حسین کنعانی تشکیل بدهد.

به این ترتیب احتمالا پرسپولیس در خط دفاعی تغییر خاصی نخواهد داشت و دانیال و علی نعمتی هم مدافعان کناری تیم یحیی خواهند بود. بازیکنانی که به حمله اضافه می‌شوند و یک هافبک دفاعی جای آنها را پر می‌کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.