شکست مقابل برزیل رویای المپیک را برای والیبال کشت

تیم ملی والیبال در شمشین دیدار انتخابی المپیک مقابل تیم ملی والیبال برزیل شکست خورد تا کارش برای گرفتن مجوز صعود به المپیک از طریق رنکینگ سخت و دشوارتر از قبل شود.

در ششمین بازی مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی برزیل، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به مصاف برزیل رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود برزیل به پایان رسید. تیم ملی والیبال ایران با هدایت علیرضا طلوع‌کیان به مصاف این تیم رفت، پس از عملکرد ضعیف مقابل جمهوری چک، بهروز عطایی از تیم ملی استعفا داد و هدایت آن به علیرضا طلوع‌کیان داده شد. ملی‌پوشان والیبال در جریان این مسابقات مقابل تیم‌های آلمان، اوکراین، جمهوری چک و ایتالیا نتیجه را واگذار کردند و تنها مقابل قطر به پیروزی رسیدند.

علیرضا طلوع‌کیان سرمربی تیم ملی محمدطاهر وادی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، مبین نصری، سید محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو برابر برزیل به میدان فرستاد. امین اسماعیل‌نژاد هم به دلیل بیماری گوارشی در ترکیب حضور ندارد. محمدرضا حضرت‌پور هم در جریان گرم کردن قبل از مسابقه ایران و برزیل به دلیل برخورد توپ به صورت مصدوم و از ترکیب ابتدایی تیم ملی والیبال کشورمان خارج شد و آرمان صالحی به عنوان لیبرو برابر برزیل به میدان رفت.

مردان والیبال ایران با لباس سرمه‌ای مقابل برزیل قرار گرفتند و لیبروها نیز پیراهن سفید بر تن کردند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل

شروع ست اول با برتری تیم ملی والیبال ایران همراه بود و شاگردان طلوع کیان توانستند چند امتیاز پی در پی کسب کنند و با اختلاف امتیاز از برزیل پیش بیافتند، اما در اواسط بازی تیم ملی برزیل فاصله امتیازات را کم کرد و به طوری که سوار بر بازی و تیم برتر میدان بود. در نهایت اگرچه بازیکنان ایران تلاش بسیار زیادی کردند اما قدرت برزیلی‌ها به تیم ایران چربید و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود زردپوشان به پایان رسید.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل

برزیل در ابتدای ست دوم شروع طوفانی داشت و همان ابتدا سه امتیاز کسب کرد؛ همین موضوع باعث شد تا طلوع کیان تقاضای وقت استراحت کند. بهروز عطایی سرمربی مستعفی تیم ملی تماشاگر این دیدار بود. در ادامه همچنان برزیلی‌ها تیم برتر میدان بودند و با چند امتیاز اختلاف از ایران پیش افتادند. سرویس‌های پرقدرت صابر کاظمی باعث شد تا ایران به نتیجه تساوی برسد. در امتیازات پایانی برزیلی‌ها باز هم برتری خودشان را به ایران دیکته کردند و توانستند با چند امتیاز پی در پی این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان برسانند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل

شروع ست سوم هم با برتری تیم برزیل همراه بود؛ اما در میانه‌های بازی شاگردان طلوع‌کیان امتیازات از دست رفته را جبران کردند و بازی پایاپایی با حریف داشتند. در امتیازهای پایانی تیم برزیل با دو اختلاف امتیاز از ایران پیش بود که علیرضا طلوع‌کیان در یک صحنه تقاضای ویدیو چک کرد که به سود ایران شد. با این حال این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل به پایان رسید.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.