پیروزی سرخ‌ها با هتریک زاهدی؛ شهاب‌سنگ پرسپولیس به پیکان خورد

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر پیکان با تکیه به عملکرد قابل توجه مهاجم خود صاحب سه امتیاز شد و موقتا با مجموع پانزده امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفت.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان تهران از ساعت ۱۶:۵۰ امروز پنجشنبه در هفته ششم لیگ برتر در حالی برگزار شد که نبود ورزشگاه در تهران باعث میزبانی ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین از دو تیم پایتخت شد.

این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید.

شهاب زاهدی (۱۳، ۷۲ و ۷۹- پنالتی) برای پرسپولیس و حامد پاکدل (۴۶) برای پیکان گلزنی کردند.

ترکیب متفاوت پرسپولیس با لشگر مصدوم

مصدومیت یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، مهدی ترابی و میلاد سرلک باعث شد تا ترکیب پرسپولیس برای بازی با خودروسازان کاملاً تغییر کند. گل محمدی حتی حاضر نشد روی استفاده از محمدحسین کنعانی زادگان ریسک کند تا مبادا مدافع ملی پوش تیمش به دلیل خستگی با مصدومیت روبرو شود.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، میلاد سورگی، محمد عمری و شهاب زاهدی بازیکنان پرسپولیس در شروع این دیدار بودند.

همچنین رسول خطیبی ترکیب تیم فوتبال پیکان را برای بازی با پرسپولیس به این شرح اعلام کرد: محمد ناصری، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، امیر طاهر، جواد آزاده، امیرحسین صدقی، منصور باقری، مجتبی حق‌دوست، علی‌اکبر رنجبر، سامان نریمان‌جهان و مهرداد بایرامی.

نیمه اول مهیج

دو تیم بازی را با سرعت بالایی آغاز کردند. اندیشه‌های خطیبی در پیکان نشان می‌داد اصلاً نمی‌خواهد تیمش مالکیت توپ را تمام و کمال به پرسپولیس بدهد. از این رو دوندگی بالایی در نقاط مختلف زمین داشتند. سرخ‌ها نیز تدبیر همیشگی را داشتند تا با حفظ توپ و ارسال پاس‌های کوتاه و سالم بتوانند کنترل میدان را در اختیار بگیرند. همین کش و قوس تاکتیکی باعث رفت و آمدهای متوالی توپ بین بازیکنان هر دو تیم شد.

کرنر سروش رفیعی در دقیقه ۱۳ شهاب زاهدی را در موقعیت سرزنی قرار داد تا مهاجم تخصصی پرسپولیس همچون هفته گذشته بتواند هنر خود را به رخ کشیده و تور دروازه حریف را به لرزه در آورد.

پیکان در ادامه حملات سرعتی را در دستور کار قرار داد تا علی اکبر رنجبر در دقیقه ۲۰ دروازه علیرضا بیرانوند را تهدید کند اما تلاش‌های آنها نیمه کاره ماند و بدین ترتیب نیمه نخست با یک گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.

هیچ کس پا پس نکشید

۴۵ دقیقه دوم در حالی آغاز شد که اولین حمله خودروسازان با گل همراه بود. سانتر بلند مدافعان این تیم به حامد پاکدل رسید تا او در کورس با فرشاد فرجی بتواند صاحب توپ شده و دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

کشیده شدن بازی به تساوی فشار حملات پرسپولیس را دوچندان کرد اما پیکانی‌ها هم کم نیاوردند و به جز استفاده از ضد حملات دنبال ایجاد موقعیت هم بودند. همین موضوع جذابیت بازی را در استادیوم پر از تماشاگر سردار آزادگان قزوین بیشتر کرد.

شهاب زاهدی با پاس‌های عمقی هم تیمی‌هایش در پرسپولیس دو بار و سورگی بازیکن جوان سرخ‌ها نیز یک بار موقعیت گل داشتند اما هیچ کدام تبدیل به گل نشد تا اینکه در ادامه زاهدی با هوش بالای خود به عنوان مهاجم تخصصی توانست در دقیقه ۷۲ بار دیگر با پاس سروش رفیعی صاحب توپ شود و با زاویه شناسی مناسب دروازه پیکان را باز کرد.

پرسپولیس بعد از این گل هم چهره تهاجمی خود را از دست نداد تا اینکه در دقیقه ۷۹ توانست پنالتی بگیرد تا زاهدی پشت توپ بایستد و گل سوم خود و تیمش را به ثمر برساند.

پس از این گل، یحیی گل محمدی با تعویض‌هایش سعی کرد بازی را مدیریت کرده و مدافعان تیمش را بیشتر کند تا سه امتیاز حساس خارج از خانه را قطعی کند.

سرخ‌ها با این پیروزی ۱۵ امتیازی شدند تا موقتاً به صدر جدول برسند.

پیکان نیز با ۶ امتیاز رتبه نهم را همچنان داراست.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.