آزاد شدن استفاده از «چت‌جی‌پی‌تی» برای اهداف نظامی

شرکت سازنده «چت‌جی‌پی‌تی» سیاست خود را تغییر داده تا استفاده از برنامه‌های نظامی را مجاز کند.

شرکت اپن ای آی در به روز رسانی جدید خود که پیش از این اعلام نشده بود سیاست استفاده از محصولات را تغییر داده تا بتواند از فناوری های این شرکت برای کاربردهای نظامی استفاده کند.
در حالی که قبلاً سیاست و خط مشی شرکت اپن ای آی پیش از این استفاده از محصولات خود را برای اهداف نظامی و جنگی ممنوع می کرد، اما این مورد اکنون از خط مشی شرکت حذف شده است.
انتشارات اینترسپت که غالبا دست به افشاگری می زند، برای اولین بار متوجه این تغییر شد که به نظر می رسد در ۱۰ ژانویه (۲۰دی)منتشر شده است. نیکو فلیکس، نماینده اپن ای آی توضیح داد، هنوز ممنوعیت کلی برای استفاده از ابزارهای این شرکت جهت توسعه و استفاده از سلاح وجود دارد.
حذف کامل واژه «کاربرد نظامی و جنگ» از سیاست شرکت اپن ای آی نشان می دهد که این شرکت برای خدمت به مشتریان نظامی آماده شده است.
شرکت اپن ای آی هنوز در این زمینه و افاش این اطلاعات واکنشی نشان نداده است.
برای نظارت بر هوش مصنوعی، دولت ها به دنبال نوشتن قوانینی در این زمینه هستند. اولین پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد که به دنبال همگام سازی قوانین برای تنظیم فناوری هوش مصنوعی در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود. تاکنون مذاکرات بر سر قوانینی که نظارت بیومتریک را تنظیم می کند، مانند تشخیص چهره و مدل‌های هوش مصنوعی بسیار بحث برانگیز بوده است.
قانون گذاران اتحادیه اروپا برای ممنوعیت کامل استفاده از هوش مصنوعی در نظارت بیومتریک اصرار داشته اند، اما دولت ها به دنبال استثناهایی برای ارتش، اجرای قانون و امنیت ملی هستند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.