سهم عربستان از سفره نفت، کینگدم آرنا؛ سهم ایران حسرت و حسرت!

عربستان در ۲۲ سال از استادیومی ساده به جایی رسیده که جذاب‌ترین استادیوم‌های دنیا را در مدتی کوتاه می‌سازد.

۲۲ سال قبل در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ در جده عربستان حضور پیدا کردیم. ورزشگاه ملک فهد جده ورزشگاهی کوچک با پیست دوومیدانی بود و سکوهایش هم در بیشتر بخش ها صندلی نداشت. ورزشگاهی درست مثل امجدیه تهران، در جده میزبان بازی مقدماتی جام جهانی بود.

به گزارش طرفداری، در آن دوران تنها ورزشگاه ملک فهد ریاض ورزشگاهی استاندارد و باکلاس بود و در سطح کشور عربستان ورزشگاهی در کلاس ورزشگاه مورد اشاره وجود نداشت.

امروز به مدد توسعه پایدار و زیرساخت های غنی، ورزشگاه هایی در عربستان در حال ساخت است یا احداث شده که ورزشگاههای میزبان جام جهانی قطر در برابر آن ها هیچ محسوب می شوند.

ورزشگاههایی مثل کینگدم آرنا در سطح دنیا خودنمایی می کنند و هیچ کس هم توجهی ندارد که جدیدترین ورزشگاههای ما مثل نقش جهان اصفهان و امام رضای مشهد، فاقد استانداردهای این ورزشگاههای مدرن هستند و تنها حداقل استانداردها را برای برگزاری مسابقات بین المللی کسب کرده اند.

ما از این که ورزشگاههایمان هنوز پیست دوومیدانی دارند و راههای دسترسی شهری آن ها ضعیف است و تصویربرداری هایش بی کیفیت است و کمک داور ویدیویی نداریم، ناراحتیم و حداقل حقمان در سالهای آینده، داشتن ۵ ورزشگاه مدرن و کامل و بین المللی مثل فولاد آرنا است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.