محرومیت سنگین پل پوگبا به دلیل دوپینگ

پل پوگبا به دلیل دوپینگ چهار سال از هرگونه فعالیت در زمین فوتبال محروم شد.

عصر امروز پل پوگبا از محرومیت قطعی خود مطلع شد. دادستانی مبارزه با دوپینگ او را به دلیل تست تستوسترون مثبت که در ۲۰ آگوست در دوئل یوونتوس و اودینزه در سری آ اعلام شده بود، چهار سال از فوتبال محروم کرد.

هافبک ۳۱ ساله فرانسوی در آن بازی مقابل اودینزه حتی یک دقیقه هم بازی نکرد و در این فصل نیز فقط دو بازی (دقیقه ۵۲) انجام داده بود. بعد از اعلام این خبرف او موقتاً از فوتبال محروم شد. پوگبا در ماه سپتامبر درخواست فرجام کرد و در اکتبر نتیجه مثبت او تایید شد. از آن زمان تاکنون ستاره فرانسوی منتظر مجازاتی بود که می توانست به دوران حرفه ای او پایان دهد و همینطور نیز شد.

دفاعیه پوگبا بر اساس مفهوم “غیر عمدی” استوار بود و اینکه از نقض قوانین ضد دوپینگ و مواد ممنوعه بی اطلاع بوده است. این در حالی است که دادستانی مبارزه با دوپینگ این موضوع را مورد توجه قرار نداد و مجازات سختی را اعمال کرد.

قهرمان جهان با فرانسه در روسیه ۲۰۱۸، یکی از بزرگترین استعدادهای دهه گذشته بود. برای مثال رئال مادرید و بارسا بارها برای خرید هافبکی که مقطعی در توپ طلا نیز شانس داشت، تلاش کردند.

با این حال، سفرهای رفت و برگشت او بین منچستریونایتد و یوونتوس (شیاطین سرخ ۱۰۵ میلیون یورو برای او در سال ۲۰۱۶ پرداخت کردند که در آن زمان گران‌ترین انتقال تاریخ شد) اجازه نداد راهی لالیگا شود. دوران خوب او مقطع اول حضورش در یوونتوس و یکی دو سال اول در یونایتد بود و در مجموع روند پرنوسانی داشت.

پوگبا در سال ۲۰۲۲ به تورین بازگشت و تا سال ۲۰۲۶ با یووه قرارداد دارد. محرومیت او به خاطر دوپینگ فراتر از این تاریخ است و خواهیم دید که “بیانکونری” چه تصمیمی می گیرد.

بازگشت او به ایتالیا کاملا نافرجام بود: ۱۲ بازی (در مجموع کمی بیش از ۲۰۰ دقیقه)، ۵۴ بازی از دست رفته به دلیل مصدومیت و تست مثبت تستوسترون که برای بازیکنی که بالاترین دستمزد (هشت میلیون یورو خالص) را در سری آ می گرفت، چهار سال محرومیت در پی داشت. خداحافظ پوگبا، ستاره ای که قدر خودش را ندانست.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.