هشدار آمریکا به پاناما: به کشتی‌های ایرانی مجوز پرچم خود را ندهید

ایالات متحده آمریکا از دولت پاناما خواسته تا کشتی‌های ایرانی را از برافراشتن پرچم این کشور به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا، منع کند.

ایالات متحده آمریکا از دولت پاناما خواسته تا کشتی‌های ایرانی را از برافراشتن پرچم این کشور به منظور دور زدن تحریم های آمریکا، منع کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک فرستاده ویژه ایالات متحده با سفر به پاناما از این کشور خواسته که کشتی‌های ایرانی را از برافراشتن پرچم پاناما که به تهران اجازه می‌دهد تا تحریم‌های اعمال‌شده توسط واشنگتن را دور بزند، بازدارد و مانع استفاده از پرچم پاناما از سوی کشتی های ایرانی شود.

پاناما که یک کشور کوچک آمریکای مرکزی است، رهبر جهانی در ارایه پرچم‌های کشتیرانی است که به شرکت‌های کشتیرانی اجازه می‌دهد کشتی‌های خود را در کشورهایی که هیچ ارتباطی با آنها ندارند با پرداخت هزینه و بدون نظارت کافی، با پرچم پاناما ثبت کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه: ایران و بازیگران مرتبط با ایران در پاناما در تلاش برای دور زدن تحریم‌ها هستند.

“آبرام پیلی” معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می گوید: آنها در تلاشند از ثبت پرچم پاناما سوء استفاده کنند.

پیلی دیروز به پاناما سفر کرد تا مطمئن شود که ثبت کشتی و صلاحیت پاناما توسط نهادهایی که تلاش می کنند تحریم های آمریکا علیه ایران را دور بزنند، مورد سوء استفاده قرار نمی گیرد.

به گفته سازمان دریانوردی پاناما، این کشور ۸۵۴۰ کشتی را به ثبت رسانده است که حدود ۱۶ درصد از ناوگان جهانی کشتیرانی را شامل می شود.

واشنگتن مشکوک است که برخی از آنها توسط ایران برای انتقال نفت یا مشتقات نفتی برای دور زدن تحریم ها استفاده می شود.

دولت آمریکا ایران را تحت تحریم های گسترده نفتی و بانکی قرار داده است.

آمریکا می کوشد درآمد نفتی ایران را به حداقل ممکن برساند و کشورها و شرکت های دیگر را از خرید نفت ایران بازدارد؛ اما ایران با استفاده از تاکیتک های پیچیده و ابتکاری در ۲ سال گذشته صادرات نفتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسانده است.

پالایشگاه های خصوصی چینی موسوم به “قوری” بزرگ ترین مشتری خرید نفت ایران هستند و روزانه حدود یک میلیون بشکه از نفت ایران را وارد می کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.