اولین جنایت‌های امسال چگونه رقم خورد؟

ماجراهای پرونده‌های جنایی که در نخستین روزهای سال گشوده شد، چه بودند؟

سال نو و شروع تعطیلات نوروزی همواره برای مردم با شادی و سفر و دید و بازدید و خاطرات خوب همراه است اما همین روزهای آغازین سال به خاطر رخ دادن برخی حوادث ناگوار و تلخ که اغلب ناشی از عصبانیت‌های آنی و عکس العمل‌های نسنجیده است برای برخی افراد و خانواده‌ها به روزهایی سیاه و با تلخی بی پایان تبدیل شده است. در این گزارش به برخی از مهم‌ترین حوادث مرگبار در تعطیلات نوروزی اشاره می‌شود.

قتل یک روحانی به خاطر سرقت

مرد جنایتکار که یک روحانی را به قتل رسانده و خودروی او را سرقت کرده بود در استان بوشهر دستگیر شد.

سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: روز جمعه سوم فروردین فردی در پوشش مسافر سوار بر خودروی یک روحانی به نام «حمزه اکرمی» شده بود که بعد از طی مسافتی در یکی از روستاهای خرمشهر با مقتول درگیر و با اسلحه کلت کمری وی را به قتل رساند و پس از سرقت خودرو از محل متواری شد. با همکاری اطلاعاتی و میدانی مأموران فرماندهی انتظامی استان خوزستان و بوشهر، مخفیگاه متهم در شهرستان عسلویه شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه قاتل در حالی که خودروی مقتول نیز همراهش بود دستگیر شد. بررسی‌های تکمیلی نشان داد که قاتل از اراذل و اوباش محل بوده و سوابق متعدد کیفری شامل یک فقره قتل، سرقت، حمل مواد مخدر و ۱۵ سال سابقه زندان داشته است. وی در اعترافات اولیه انگیزه خود از قتل را سرقت خودرو اعلام کرد.

۵ روز زندگی با جسد همسر

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان از کشف جسد زنی میانسال پس از پنج روز در خانه‌اش خبر داد.

سرهنگ رضا نوری روز یکشنبه ۱۲ فروردین گفت: در پی تماس تلفنی زنی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر فوت خواهر ۵۱ ساله‌اش بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی صحنه به محل اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد که زن میانسال حدود پنج روز قبل فوت کرده و دچار فساد نعشی شده بود.

وی در ادامه گفت: بنابر اظهارات همسر وی که در این مدت در منزل و در کنار جسد حضور داشته تقریباً پنج روز تا یک هفته قبل همسر وی فوت کرده و به‌دلیل بی‌سوادی و ناتوانی در استفاده از تلفن همراه نتوانسته فوت وی را به پلیس اطلاع دهد که در نهایت خواهر متوفی برای سرکشی وارد آپارتمان آنها شده و از فوت خواهرش مطلع شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است. با وجود اینکه به‌دلیل مشهود نبودن آثار ضرب و جرح فعلاً فرضیه قتل مطرح نیست احتمال دارد وی بر اثر عارضه‌ای همچون سکته قلبی یا مغزی جان خود را از دست داده باشد بنابراین هنوز علت اصلی مرگ این زن برای پلیس مشخص نیست با این حال حسب دستور قضایی همسر وی که دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر نیز هست دستگیر شده و تحت نظر قرار گرفته است.

قتل مادر و فرزند در اختلاف خانوادگی

اختلاف و درگیری خانوادگی بین یک زوج جوان در روستا به قتل ۲ نفر منجر شد.

مجتبی بزم آرا، فرماندار درگز گفت: در این درگیری خانوادگی که عصر یکشنبه ۱۲فروردین رخ داد مادر و یکی از فرزندان این خانواده فوت کردند. علت اصلی این درگیری خانوادگی اختلافات زن با همسرش ذکر شده و گزارش‌ها هم حاکی است که حال پسر خانواده نیز نامساعد است.

دستگیری قاتل در کمتر از ۱۰ ساعت

جانشین انتطامی استان بوشهر از دستگیری متهم به قتل شهروند چغادکی از توابع شهرستان بوشهر خبر داد که در کمتر از ۱۰ ساعت در چنگال پلیس گرفتار شده بود.سردار سهام صالحی گفت: در بازجویی‌های فنی و علمی که کارآگاهان پلیس آگاهی از مظنونان به عمل آوردند، متهم اصلی قتل شناسایی شد و در یک عملیات هماهنگ توسط مأموران پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی شهرستان بوشهر و با حمایت مرجع قضایی کمتر از ۱۰ساعت از وقوع قتل، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. وی پس از دستگیری در مواجهه با ادله جرم به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات قبلی که از سال ۹۴ با مقتول داشته عنوان کرد. در بررسی‌های به عمل آمده یک قبضه سلاح جنگی و ۳۰ تیر جنگی که متهم به قتل در ارتکاب جرم از آن استفاده کرده بود کشف شد.

قتل در کرمانشاه به خاطر اختلاف حساب

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر در مرکز استان و در یکی از محلات شهر خبر داد و گفت: متهم ۱۷ ساله در محل ارتکاب جنایت دستگیر شد.

سرهنگ «محمدرضا یاری» اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۰ دوشنبه ۶ فروردین و پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری میان چند نفر در شهرک مسکن کرمانشاه، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند. پس از حضور مأموران کلانتری ۲۲ ظفر مشخص شد درگیری میان چهار نفر رخ داده که یکی از آنها با سلاح سرد سه نفر دیگر را مجروح کرده است.

یاری با اشاره به دستگیری فرد مهاجم در صحنه درگیری و انتقال افراد مجروح به مراکز درمانی، گفت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد یکی از افراد زخمی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است. طبق اظهارات افراد حاضر در محل درگیری، اختلاف حساب میان این چهار نفر عامل ایجاد درگیری بوده است. وی در ادامه گفت: متهم دستگیر شده برای مشخص شدن علت دقیق حادثه تحت بازجویی قرار دارد.

دستگیری عامل تیراندازی مرگبار در مراسم عروسی

عامل تیراندازی در مراسم عروسی که باعث قتل یکی از میهمانان شده بود در شهرستان گتوند دستگیر شد.

کامران رومیانی دادستان عمومی و انقلاب گتوند در این باره گفت: بر اساس گزارش اولیه، فردی که با سلاح شکاری تیراندازی کرده بود، عامل این حادثه تلخ بود که با پیگیری‌های قضایی و اقدام بموقع ضابطین قضایی، بازداشت و همچنین تالار عروسی محل وقوع جرم نیز پلمب شد.

دادگستری خوزستان تلاش دارد تا با استفاده از پویش‌های مختلف و ظرفیت بزرگان طوایف رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی را در استان برچیند.

درگیری مسلحانه مرگبار در گورستان

درگیری مسلحانه بین اعضای دو خانواده در آرامستان یاسوج منجر به مرگ دو نفر شد.

سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه وبویراحمد با تأیید قتل ۲ نفر در جریان درگیری مسلحانه عصر روز پنجشنبه گذشته در آرامستان شرف‌آباد یاسوج گفت: علت درگیری اختلاف شخصی ۲ خانواده بوده است. در این درگیری یک نفر با اسلحه جنگی ۲ نفر از طرف مقابل را به قتل رساند. با دستور قضایی، بازپرس ویژه قتل در اسرع وقت در صحنه درگیری حاضر و پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شد. تلاش مأموران پلیس برای بازداشت قاتل جریان دارد.

قتل پیرمرد لاهیجانی به خاطر تصرف اموالش

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از برملا شدن راز پرونده ناپدید شدن پیرمرد ۸۳ ساله و قتل او خبر داد.

سرهنگ حمید محمدی نسب، روز جمعه گذشته اظهار داشت: در تیر سال ۱۳۹۹ خانواده پیرمردی ۸۳ ساله با مراجعه به پلیس اعلام کردند که این فرد ناپدید شده است که با اقدامات صورت گرفته در این خصوص نشانه‌ای از این مرد به دست نیامد.

وی عنوان کرد: با مشکوک شدن کارآگاهان پلیس آگاهی به برخی جزئیات این پرونده و با توجه به اینکه پیرمرد از افراد ثروتمند بوده است مشخص شد که یک قطعه زمین به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در همان ایام از فرد مورد نظر به خانمی ۲۵ ساله و با همدستی دو مرد ۴۳ و ۴۴ ساله دیگر منتقل شده است. پس از شناسایی این افراد و اقدامات فنی و تحقیقات انجام شده سرانجام متهمان پرده از راز یک جنایت برداشته و اعلام کردند، پیرمرد را در سال ۹۹ با هدف تصرف زمینش با خوراندن قرص‌های آرام‌بخش به قتل رسانده‌اند.با دستگیری ۸ متهم در این پرونده جسد متوفی نیز داخل حیاط یک منزل ویلایی در شهرستان لنگرود کشف شد.

هلاکت اوباش تحت تعقیب در فردیس

یکی از اوباش تحت تعقیب پلیس در شهرستان فردیس در تعقیب و گریز مأموران یگان امداد به هلاکت رسید.

سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی فردیس گفت: ساعت ۱۳ روز شنبه چهارم فروردین در شهرک وحدت فردیس، راننده یک دستگاه کوئیک سفید با مشاهده خودرو یگان امداد شهرستان، پس از زیر گرفتن یکی از مأموران حاضر در محل، متواری شد. با انجام اقدامات فنی، پلیس موفق به شناسایی خودروی متواری می‌شود. با توجه به بی‌توجهی راننده به دستور ایستِ پلیس و انجام رانندگی خطرناک، مأمورین به منظور متوقف کردن خودرو، با رعایت قانون بکارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی می‌نمایند که به‌دلیل حرکاتِ مارپیچ و خطرناک مجرمِ متواری، پس از اصابت تیر، به هلاکت رسیده و همدست وی نیز دستگیر شد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.