پایان ۲۳ سال زندگی با وحشت مجازات؛ بخشش مردی که دوستش را در بحث بر سر استقلال و پرسپولیس کشت

قاتل بخشیده شده می‌گوید: وقتی می‌خواستم اعتراف کنم دلم را به دریا زدم و با خدا معامله کردم. در زندان به زندانیان پیر که بیمار بودند، خدمت می کردم. الان هم نذر کردم بعد از آزادی هر هفته برای دوستم که او را کشتم خیرات پخش کنم.

مردی که ۲۳ سال قبل به خاطر بحث درباره تیم فوتبال و مسائل اقتصادی با دوستش درگیر شد و جان او را گرفت، در نهایت از سوی اولیای ‌دم مقتول بخشیده شد.

این مرد حدود ۲۳ سال قبل مرتکب قتل شد اما تا سال‌ها راز قتل را در سینه‌اش نگه داشته بود. در نهایت هم به خاطر غذاب وجدان خودش را معرفی کرد، پس از آن دستگیر شد و حدود ۱۵ سال از عمرش را در حبس و با ترس از قصاص گذراند تا اینکه با گذشت اولیای‌دم از مرگ نجات یافت و آزاد شد.

این محکوم به قصاص که می‌تواند طعم آزادی را پس از ۱۵ سال بچشد در مورد قتلی که سال ۷۹ مرتکب شده می‌گوید: باورکنید اگر دلیل قتل را بگویم خنده تان میگیرد؛ به خاطر بحث درباره تیم فوتبال و مسائل اقتصادی دوستم را کشتم. با هم بحث و کل‌کل می کردیم از مسائل اقتصادی گرفته تا تیم‌های محبوبمان. من هوادار قرمز بودم او آبی. اما دفعه آخر که بحث و کل‌کل که جدی شد، چکشی برداشتم و به سرش زدم. نمیدانم چرا این کار وحشتناک را انجام دادم فقط می دانم که خیلی عصبانی بودم و نتوانستم خشمم را کنترل کنم. اما چون هیچ کس جز خودم راز قتل را نمی دانست تا سالها ساکت بودم. جسد دوستم در خیابانی خلوت که محل درگیری بود پیدا شده و هیچ سرنخ و ردی از من به جا نمانده بود. من هم از ترس جانم سکوت کرده بودم اما عذاب وجدان رهایم نمی کرد. رفتم کربلا و بعد خواب دوستم را دیدم. بعد هم رفتم خودم را معرفی کردم تا به آرامش برسم.

او در مورد بخشش اولیای‌دم و آزادی اش هم می‌گوید: وقتی می‌خواستم اعتراف کنم دلم را به دریا زدم و با خدا معامله کردم. در زندان به زندانیان پیر که بیمار بودند، خدمت می کردم. الان هم نذر کردم بعد از آزادی هر هفته برای دوستم که او را کشتم خیرات پخش کنم. فکر میکنم دعای زندانیان بیمار که با عشق به آنها خدمت کردم جانم را نجات داد که حالا اینجا هستم تا طعم آزادی را بچشم و به آغوش خانواده برگردم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.